Saturday 9 July 2011

SIHIR

sihir???
kamu percaya???
dulu aku memang x percaya habis akan sihir dan tahyul mahyul ni..
tapi apabila diri sendiri yang terkena..barulah percaya...
dan untuk kesekian kali..buat kali yang ke 4 aku disihir sekali lagi...
Masyaallah...
aku x tau kenapa manusia-manusia itu sanggup memperlakukan sebegitu kepada aku...apa salah aku..apa silap aku pada kamu....
betul kata along..hati manusia kita x tahu niat disebalik perwatakan...
kalau ikutkan rasa amarah ..rasa dendam dan kecewa..mahu saja aku pulangkan semula sihir-sihir itu kepada tuan empunya..namun aku ingat pesan arwah mak..arwah mak juga pernah disihir....hanya kerana manusia itu cemburu dan irihati gara-gara rumah baru kami...kesian sungguh aku melihat arwah mak menanggung kesengsaraan..ikutkan hati amarah aku, mahu saja aku menyerang manusia terbabit..tapi arwah mak selalu pesan..."orang buat jahat kat kita, kita jangan ulang balik kesalahan dan kejahatan orang tu, sama je kita dan die..maafkan kesilapan orang tu..doakan agar Allah bukakan hatinya agar insaf dan bertaubat"..
ye..aku ikut nasihat arwah mak..biarlah..biarlah Allah yang membalas..aku doakan manusia-manusia itu insaf dan Allah bukakan hatinya ke jalan yang diredhai...
Amin...

No comments: