Friday 8 July 2011

Sepi

entah kenapa..sejak 2 menjak ni..aku rasa begitu sepi..sunyi..kosong..
hati terlalu sayu..sedih..pilu..air mata sentiasa bergenang..malah hati aku selalu rasa terlalu pilu...
walaupun aku dikelilingi adik-beradik dan anak-anak saudaraku yg penuh gelak ketua dan jerit pekik..namun aku sepi..sunyi..
dulu...tiada istilah sepi dlm hidup aku..walaupun aku masih bersendiri sehingga kini..namun adanya wajah-wajah kesayang disekeliling..kesepian itu terubat jua..di pejabat..aku mengisi rasa kesepian dan kesunyian dengan pelbagai aktiviti di maya...waktu cuti..aku habiskan masa dengan memenuhi kehendak dan memanjakan wajah-wajah kesayanganku...mahupun menghabiskan cuti dengan menyertai program-program masyarakat..
namun...sekarang...
apa pun yg aku lakukan..kesunyian itu tetap beraja dihati...
apa pun yg aku lakukan langsung tidak memberi erti...
tiada nafsu untuk ke sana sini
tiada kehendak untuk menghiburkan hati..
tiada keinginan untuk bermain apa pun permainan di alam maya...
rutinku kini..office rumah..bilik..
waktu cuti hampir 20 jam sehari aku memerap di dalam bilik...
apa pun yg aku lakukan ..aku tetap merasa kekosongan dan kesepian...hinggalah satu ketika...
ketika aku menonton semula cerita-cerita mereka berulang kali
hinggalah di satu ketika
diwaktu azan subuh..aku tidak mampu untuk meneruskan lelap ku semula..
hinggalah satu ketika..hatiku sendiri menyanyikan baris2 lagu itu diwaktu jasadku meronta2 untuk menyambung tidur semula...
hinggalah satu ketika..aku merasakan kerinduan yg teramat sgt pada SAng Maha Pencipta...
Ya Allah..ampunkanlah dosa-dosaku...jika ini lah taufik dan hidayah mu padaku...aku bersyukur Ya Allah...kau bimbinglah aku ..kejalan yg kau redhai...
dan semuga penemuan cinta ini..bakal mengubati kesunyian dan kekosongan serta kesepian yg ku alami...
Amin..

No comments: