Saturday 6 August 2011

Plan For Today

Alhamdulillah..dah masuk hari yang ke 6 berpuasa..

pagi tadi waktu sahur aku bley plak berangin (T____T)..gara-gara anak buah aku duduk kerusi kegemaran aku dan gara-gara kak long x memenuhi selera aku bila die bakar udang..x sama oo macam arwah mak bakar...(mengada betul kan) sudahnya aku bakar sendiri....memang dah teringin dari sebelum puasa nak makan udang bakar...sanggup lepas berbuka semalam, lepas solat magrib bergegas ke KipMar semata-mata nak mencari udang saiz beso..malangnya saiz biasa-biasa sahaja..tapi tak pe la..alhamdulillah..merasa juga nak makan udang, masih mampu lagi diberi rezeki oleh Allah tuk beli apa yang diingini..ada juga orang lain entah boleh beli ke tidak...kena muhasabah diri ni..kena sentiasa bersyukur..
so plan hari ni...
pagi ni ada rewang kat masjid..pasal ada program penyampaian sumbangan orang miskin oleh pihak Felda lepas asar..so disebabkan office aku ni dah diiktiraf NGO yang wajib kena ada dalam semua program kampung..so jap lagi aku p masjid la..p rewang..
insyaallah..kalau jadi..malam ni nak berbuka di luar...nak merasa gaji anak buah aku yang sulong...mula-mula kak long nak keluar ngan anak die yg sulong, no 2 ngan bongsu sahaja beserta adik aku..mana boleh jadi..kalau aku kena tinggal disaat mereka riang-ria berjimba-jimba...huhuhuhu..ini tidak adil!!!! so aku amik inisiatif tuk follow diorg, atleast x la sempit kelisa anak buah aku tu..so adik-adik die yg lagi 2 org tu boleh la follow sekali...kan adil namanya..
so harap-harap program jadi..

"Ya Allah..kau eratkan lah kasih sayang kami sekeluarga, kau satukanlah hati kami, jauhkanlah perasaan iri hati, hasad dengki diantara kami, dan kau jauhkanlah fitnah manusia kepada kami samaada kami hidup atau mati"
Amin...


No comments: