Friday 28 October 2011

sensetip

dua tiga hari ni..aku sensetip betul..
kalau dulu aku boleh bertahan,boleh sabar dari sebesar-besar perkara hingga yang celah gigi je...
tapi kali ni..benda remeh..benda yang dulu aku cukup pandai bertoleransi..aku kalah juga..
kalah pada perasaan sendiri..
kalah pada bisikan hati sendiri..
agaknya aku ni letih kot..
mana pening memikirkan cara nak capaikan target yang syarikat tetapkan..
mana nak siapkan mental fizikal menyampaikan ilmu yang diamanahkan,..
mana nak hadap macam-macam perangai dan sikap...
macam-macam hal la...
waktu tidur aku sangat tidak berkualiti...
tapi semua tu x penting..
yang penting sekarang ni..
aku rindu..
rindu pada buah hati...
rindu sama Qayyum & Zahra...
sory ye sayang...mami mungkir janji lagi...
dalam kesibukan sana-sini...
akhirnya aku faham...
mengapa aku masih bersendiri...
ye..mungkin aku belum lagi bersedia...
bersedia dari segi masa untuk bersama keluarga...
dan aku faham...
setiap yang berlaku pasti ada sebab musababnya..
dan yang paling aku yakin...
pengurusan masa aku banyak yang kurang dari baiknya...
maka dari hari ini..aku akan cuba
cuba untuk menguruskan masa sebaik mungkin..
masa bekerja..masa berpersatuan, masa tuk keluarga, masa tuk kesayangan, masa tuk diri sendiri dan yang paling utama..
masa tuk aku bersendirian bersama Tuhan yang mencipta aku...
mudah-mudahan kekuatan dan kesabaran sentiasa bersama aku...


No comments: