Wednesday 12 October 2011

Sangat MARAH!!!!

Secara serius aku ingin mengatakan yang 
AKU BENCI ORANG YANG BUANG BAYI..
AKU BENCI ORANG YANG ABAIKAN MAK ABAH MEREKA...
nak-nak yang buang tu mak atau bapak bayi tu sendiri...
sesungguhnya..aku sangat takut akan kehidupan manusia di zaman ni..sangat-sangat takut..
aku dibesarkan dan hidup dalam lingkungan keluarga yang sangat mementingkan nilai kasih sayang...arwah mak abah ajar kami sentiasa hormat pada orang tua, pada sesama manusia..
aku x faham..sungguh x faham...
bagaimana tergamaknya seorang ibu membuang bayinya sendiri...bagaimana tergamaknya sorg anak..membuang ibu bapa mereka...
nak nasihat orang lebih-lebih..iman aku sendiri lagi tipis dari kulit bawang...
tapi macam mana sekalipun..aku takut..manusia zaman sekarang langsung x takut pada balasan tuhan...



korang x rasa ke bayi2 ni sangat comel...

ye..aku faham..aku bukan ditempat mereka..yang kadang kala ada masalah dan sebab musabab mengapa mereka berbuat sedemikian..tapi tolonglah..tolonglah tebalkan sifat perikemanusiaan dalam diri...
manusia tuhan kurniakan akal dari makhluk yang lain..tapi mengapa manusia sering kali campak dan buang akal yang tuhan bagi??? MENGAPA???
korang x pernah terfikir ke..walau pun kejadian bayi itu sendiri punca dari kesilapan dan kealpaan diri sendiri..tapi jangan rampas hak bayi tu untuk menikmati kehidupannya sendiri...banyak lagi cara yang boleh dilakukan untuk menutup keaiban sendiri...malu???
itu lumrah..adakah korang lagi rela..menutup malu dari menanggung rasa bersalah dan rasa berdosa sepanjang hayat korang??? macam mana korang nak minta maaf pada bayi yang korang bunuh dengan tgn korang sendiri???
TOLONG LAH..beri hak kehidupan pada bayi tu...kalau x mahu menerima kehadirannya berilah pada orang lain yang menerima dan dapat memberi kehidupan pada bayi tu sendiri...
aku merayu sangat-sangat..tolong lah gunakan akal sebelum bertindak sesuatu yang Maha Zalim...
TOLONG LAH...


No comments: